Happy Teddy Bear Day!

W ubiegłym tygodniu uczniowie klas 1-3 wzięli udział w wyjątkowych lekcjach z języka angielskiego z okazji Dnia Pluszowego Misia! 🐼🐻‍🐨 Przyniesione przez uczniów misie, a także niezwykle ciekawe aktywności przygotowane przez nauczycieli, pomagały w przyswajaniu angielskich słówek i zwrotów związanych z m.in. z kolorami, ubraniami, częściami ciała i liczbami.

Oto co działo się w poszczególnych klasach :

W klasach 1a, 1b i 1c uczniowie zaśpiewali piosenkę pt. ”My Teddy Bear” ćwicząc umiejętność rozumienia ze słuchu, następnie wykonali portrety ulubionych misiów, podpisali części ciała i zaprezentowali je na wystawie swoich prac.
W klasie 1d dzieci poznały historię powstania pluszowego misia, wykonali bardzo pomysłowe, balonowe „pluszaki” oraz zaśpiewali piosenkę pt. ”I listen with my ears”. Dzięki tym aktywnościom powtarzanie kolorów, liczebników i części ciała stało się angażującą zabawą
W klasie 1e uczniowie pokolorowali misie, wycięli karteczki z częściami ciała i przykleili w odpowiednie miejsca. Ćwiczyli w ten sposób umiejętność czytania w języku angielskim. Natomiast łączenie słów z poszczególnymi częściami ciała, ułatwiało ich zapamiętywanie i utrwalanie.
W klasie 2a i 2d dzieci wraz z przyniesionymi z domu pluszakami obejrzały film pt. ”Goldilocks and the Three Bears”, zapoznały się ze słownictwem z historyjki, które następnie wkleiły do zeszytów. W piosence pt. ”Teddy Bear turn around” wykonywały polecenia, które słyszały.
Klasa 2c także obejrzała film pt.”Teddy’s adventure” po czym z zaangażowaniem przystąpiła do wykonania zadań z nim związanych. W trakcie zajęć, uczniowie tworzyli fantastyczne rysunki misiów w różnorodnych strojach, jednocześnie je opisując. Była to świetna okazja, aby powtórzyć nazwy ubrań, kolorów oraz poznać nowe słownictwo.
Do klasy 2e przybył najbardziej znany miś pluszowy, Kubuś Puchatek, w towarzystwie swoich przyjaciół ze Stumilowego Lasu. Kubuś razem z innymi misiami, przyniesionymi przez dzieci, chętnie wskazywał części swojego ciała śpiewając piosenkę pt.”My Teddy Bear has two eyes”. W tym utworze uczniowie mieli okazję do przećwiczenia zdań z czasownikiem „have”.
Dzieci z klasy 3e także przyniosły swoje misie. Na lekcji opowiadały historie swoich maskotek, słuchały i śpiewały angielskie piosenki o pluszakach oraz narysowały ich portrety. Okazało się, że niektóre z przyniesionych misiów są już dorosłe i mają nawet około 30 lat, gdyż były zabawkami rodziców:)
Natomiast uczniowie klas 3a, 3b, 3c i 3f poznały ciekawostki dotyczące prawdziwych niedźwiedzi, brunatnych i polarnych. Obejrzeli krótkie filmy o tych zwierzętach, a następnie wspólnie przygotowali notatkę, zapisaną oczywiście w języku angielskim. Podczas tego zadania doskonalili bardziej zaawansowane słownictwo związane z częściami ciała oraz praktykowali użycie czasowników „mieć”, „potrafić”, „żyć”, „jeść” – „have got”, „can”, „live”, „eat”.

Zajęcia te potwierdziły, że dzieci najlepiej przyswajają wiedzę poprzez zabawę, doświadczenia oraz interesujące wyzwania. Wszystko to w otoczeniu przyjaznej atmosfery, stworzonej przez zaangażowanych nauczycieli i oczywiście urocze, pluszowe misie:)