Zadbaj o siebie i bliskich w domu

Szkoła przeniesiona do domu, zajęcia online, zadania przesyłane drogą elektroniczną to obecnie rzeczywistość każdego ucznia. Siedzimy w domach, to tutaj uczymy się, pracujemy, spędzamy wolny czas.

Sytuacja z którą mierzymy się od wielu już dni może powodować w nas różne potrzeby i różne emocje.
Warto więc zastanowić się nad tym: Czego potrzebuję, by radzić sobie ze stresem? Jakie nowe nawyki mogę wprowadzić? W jaki sposób mogę zadbać o siebie i najbliższych?

JAK DBAĆ O DOBRE SAMOPOCZUCIE

PLANUJ SWÓJ DZIEŃ
Ułóż sobie plan dnia. Ustal sobie listę zadań do wykonania i staraj się jej trzymać.

RÓB KRÓTKIE PRZERWY W PRACY
Organizm zrelaksowany i odprężony łatwiej mobilizuje się do dalszego działania.
ODŻYWIAJ SIĘ ZDROWO
Postaraj się o zachowanie odpowiedniego odżywiania się, dietę bogatą w warzywa i owoce, zdrowe przekąski.
ZADBAJ O ZDROWIE
Często myj ręce, przestrzegaj zasad higieny, nie wychodź – zgodnie z zasadą, że lepiej zapobiegać…
Bądź odpowiedzialny. ZOSTAŃ W DOMU !!!
SŁUCHAJ MUZYKI
Słuchaj muzyki takiej, która Cię odpręża. Odpowiednio dobrana muzyka obniża poziom kortyzolu (hormon stresu)
ĆWICZ !!!
Wybierz taką formę aktywności, która będzie Ci odpowiadać…może taniec, gimnastyka…
ROZMAWIAJ Z NAJBLIŻSZYMI 
Wykorzystaj ten czas na budowanie i pogłębianie relacji rodzinnych, częstsze rozmowy z domownikami.
BĄDŹ W KONTAKCIE Z INNYMI
Teraz nie możesz spotykać się ze znajomymi ale technologia umożliwia nam kontakt bez wychodzenia z domu. Wykorzystaj to.  Rozmawiajcie, wspierajcie się. 
DOBRY SEN = LEPSZY NASTRÓJ
 Zaleca się przynajmniej pół godziny przed zaśnięciem nie oglądać telewizji, nie używać komputera ani telefonu.
ZAAKCEPTUJ, ŻE NIE NA WSZYSTKO MASZ WPŁYW…