Tabliczkowe gry i zabawy w 2c

Klasa 2c w ramach innowacji pedagogicznej odbyła swoje drugie spotkanie z tabliczką mnożenia. Wykorzystaliśmy lekcję wf, by nie tylko nauczyć się dobrze mnożyć, ale także zadbać o ruch. Po rozgrzewce zagraliśmy w grę „Szukam swojej pary”, w której celem było ułożenie działania. Jedna osoba z pary miała działanie, a druga wynik. Przy dźwiękach tamburynu biegaliśmy swobodnie, a gdy nastała cisza jak najszybciej odszukiwaliśmy swoją parę. Po wykonanym zadaniu, zmienialiśmy działania. Kilkukrotnie powtarzaliśmy zabawę, żeby każdy miał za każdym razem inny wynik i działanie.

Po takiej rozgrzewce zagraliśmy jeszcze w grę 4 kąty, tu emocje były jeszcze większe, bo doszła niepewność czy dostanę łatwy przykład?, czy będę znać odpowiedź?, czy będę mógł/mogła przejść do następnego kąta?. Zadanie polegało na wskazaniu właściwej odpowiedzi i pokonaniu slalomu. Kto jako pierwszy pokonał cały tor wygrywał. A nagrodą była słodka niespodzianka.

Uczniowie klasy 2c lubią spotkania z tabliczką, bo mogą się wtedy nie tylko uczyć się, ale też dobrze bawić. Z niecierpliwością czekają na kolejne spotkanie z cyklu.

Iwona Sobaniec

2c i tabliczka mnożenia