Zadania-KL Va

Na sprawdzian obowiązuje umiejętność odpowiedzi na zagadnienia z nacobezu.

NaCoBeZu światło

– wyjaśnię czym jest światło,

– wymienię rodzaje promieniowań,

– wymienię źródła światła,

– omówię jak powstaje cień,

– rozpoznam na rysunku jaka jest pora dnia lub roku na podstawie długości cienia,

– wyjaśnię na czym polega prostoliniowe rozchodzenie się światła, rozszczepienie światła, załamanie światła

NaCoBeZu przyrządy

– omówię działanie kalejdoskopu, peryskopu, camery obscura

NaCoBeZu dźwięk

– wymienię źródła dźwięku,

– wyjaśnię czym jest dźwięk,

– podam przykłady od czego zależy głośność i wysokość dźwięku,

– omówię sposób rozchodzenia się dźwięku w różnych ośrodkach

To co robiliśmy na lekcji to wystarcza.

Dla utrwalenia wiadomości polecam e-podręcznik /ale tam jest trochę więcej niż robiliśmy bo budowy oka i ucha teraz nie było, jak słyszą zwierzęta, echolokacja, zaćmienie Słońca i Księżyca, nie będę również wymagała znajomości konkretnych prędkości rozchodzenia się dźwięku /tylko w powietrzu, a resztę na zasadzie uszeregowania: gaz, ciecz, ciało stałe/.

Na naszej stronie jest quiz ze światła do poćwiczenia.

http://sp2grodzisk.pl/szkola/zadania-dla-uczniow/zadania-kl-va/

e-podręcznik przyroda klasa V tematy 1.11 – 1.14

Wspomagamy oczy

Dźwięki wokół nas

Gramy na gitarze

Światło i dźwięk

e-podręcznik przyroda klasa VI temat 1.6

Jak porusza się światło?


Przygotuj się do lekcji przyrody

 

 

 

Przygotuj się do lekcji przyrody

na środę 25 kwietnia

  1. Obejrzyj filmy:

Różne kalejdoskopy.

https://www.youtube.com/watch?v=auviTBTVPlY

Jak zrobić kalejdoskop?

https://www.youtube.com/watch?v=j6o3r0CwYwk

Peryskop

https://www.youtube.com/watch?v=OxDUgVr7xBg

Camera obscura

https://www.youtube.com/watch?v=ElnBAWKO6l4

  1. Wykonaj jedno wylosowane narzędzie (kalejdoskop, peryskop, lub camerę obscurę) według instrukcji z filmu lub własnej inwencji i przynieś je na środę 25 kwietnia.
  2. Podczas robienia narzędzia wykonaj kilka zdjęć (zdjęcie materiałów potrzebnych do zrobienia narzędzia, zdjęcie podczas tworzenia i zdjęcie ukończonego narzędzia). Zdjęcia nagraj na przenośny dysk lub wyślij mailem do wtorku 24 kwietnia na adres: malgorzata.sadowska@sp2grodzisk.pl
  3. Aby utrwalić wiedzę o zjawiskach świetlnych rozwiąż quiz.

https://play.kahoot.it/#/k/8d6513ee-3456-4239-9d64-ffd41fa2cfa4

 

Życzę miłej zabawy i nauki.