Projekty mitologiczne

Projekty mitologiczne

Po niemal półtoramiesięcznych zmaganiach z mitami i mitologią przyszedł czas na podsumowanie pracy w klasach Vb, Vc i Vd. W środę 30.10.2019 r. miało miejsce wydarzenie kulminacyjne.


Dwa tygodnie wcześniej uczniowie zostali podzieleni, przy pomocy ruletki, na trzyosobowe grupy. Oczywiście przy tej okazji nie obyło się bez nieporozumień. W triadach spotkały się osoby, które na co dzień nie darzą się sympatią i zapewne, gdyby nie ślepy los, same nie zdecydowałyby się na pracę w takim składzie. Kolejnym etapem było przydzielenie zadań, spośród 17, wcześniej przygotowanych w aplikacji wordwall. Zabawie towarzyszyło wiele emocji. Śmiałkowie musieli się zmierzyć z następującymi zagadnieniami:
1. Zbuduj labirynt dla Minotaura.
2. Przeprowadź wywiad z Zeusem na temat jego dzieciństwa.
3. Zaprojektuj makietę podwodnego świata Posejdona i Amfitryty.
4. Wykonaj skrzydła dla Ikara.
5. Opisz trzy pary bogów.
6. Stwórz bestiariusz.
7. Opowiedz mit o Heliosie i Faetonie w formie komiksu.
8. Namaluj obraz, widziany oczami Ikara, chwilę przed jego upadkiem.
9. Zbuduj model konia trojańskiego.
10. Omów 10 obrazów inspirowanych motywami mitologicznymi.
11. Wykonaj puszkę Pandory.
12. Opracuj 15 związków frazeologicznych, mających swoje źródło w mitologii.
13. Narysuj portrety 5 bogów wraz z ich atrybutami.
14. Rozrysuj drzewo genealogiczne bogów.
15. Ulep człowieka tak jak Prometeusz.
16. Ułóż krzyżówkę, której hasłem będzie hydra lernejska
17. Opracuj grę planszową na podstawie mitu o Heraklesie.

Mimo wielu obaw, ze strony uczniów, powstały makiety, budowle, komiksy, obrazy, wywiady, itp. godne ekspertów od starożytnych mitów Greków i Rzymian. Prace zachwycały rozmachem, detalami, starannością wykonania. Widać, że zostały przemyślane i gruntownie zaplanowane. W tym miejscu chciałam wyróżnić 3 projekty. Na specjalną uwagę zasługuje wspaniała makieta podwodnego świata wykonana przez grupę uczniów z klasy Vd: Liwię Godlewską, Maksymiliana Zakrzewskiego i Zuzannę Zdanowską. Zachwyca, zbudowany z niezwykłą precyzją, model konia trojańskiego, do wykonania którego użyto setek patyków do szaszłyków, imitujących drzewo cedrowe. Autorkami tego projektu są również uczennice klasy Vd: Lena Krupska, Julia Sypniewska, Lena Szczepańska. Na oklaski zasługuje ponadto wywiad z Zeusem przeprowadzony przez uczniów klasy Vc: Krzysztofa Januszewskiego (Zeusa), Wiktorię Partykę (dziennikarkę) oraz Adriana Marczaka (dziennikarza). Zadbali oni o każdy detal swojej prezentacji, począwszy od strojów: boga oraz dziennikarzy, przez rekwizyty: mikrofony, model telewizora, po odgłosy imitujące pioruny.
Brawa należą się wszystkim uczniom. Oczywiście najlepsze prace zostały nagrodzone ocenami celującymi i znalazły się na wystawie w sali 226. Zainteresowanych zachęcamy do obejrzenia naszej galerii. A my za chwilę ruszamy z nowym projektem.

Katarzyna Wieczorek

Zapraszamy do obejrzenia zdjęć w Galerii